Black Friday 2016

Black Friday RomaniaCompaniile organizeaza Black Friday in noaptea de 17 spre 18 noiembrie 2016 si in septamana urmatoare acestei date.

Magazinul online elefant.ro va incepe Black Friday la ora 0 pe 18 noiembrie si promite reduceri de maxim 80%, anunta compania care se angajeaza ca pana in 25 noiembrie produsele comandate vor ajunge la clienti. elefant.ro era cunoscuta pentru carti, dar acum vinde multe categorii, inclusiv ceasuri, jucarii si parfumuri. Elefant.ro a pregatit stocuri de peste 10.000 de produse la unele categorii.

Magazinul de produse bio GreenBoutique va oferi reduceri de pana la 60% la principale produse din portofoliu: Mierea de Manuka., aparatura profesionala de bucatarie, ceaiuri bio englezesti, bauturi si creme vegetale, produse alcaline Michael Droste-Laux. Doar in zilele de 18 si 25 noiembrie puteti cumpara aceste produse la pret redus.

Orange, cel mai mare operator local de comunicatii mobile, va desfasura campania de Black Friday in perioada 18-27 noiembrie si promite ca cei interesati pot cumpara din magazinul online mii de produse cu reducere, in limita stocului disponibil, indiferent daca sunt sau nu clienti Orange. Operatorul anunta intr-un comunicat transmis vineri ca in perioada campaniei ofera transport gratuit pentru telefoanele achizitionate, deblocare gratuita pentru orice telefon achizitionat la pret standard, retur gratuit in primele 30 de zile de la livrare, posibilitatea de a plati in rate si ca punctele Thank You vor valora cu 50% mai mult la cumparaturile online.

RCS&RDS, cel mai mare operator local de comunicatii fixe, va desfasura campania de Black Friday in perioada 11-21 noiembrie, promitand celor interesati reduceri de pana la 400 de lei la achizitia smartphone-urilor 4G din oferta proprie si reduceri de 50% la plata abonamentului, timp de 12 luni, la portarea numarului de abonament in reteaua Digi Mobil.

Pe lângă reducerile la televizoare, smartphone-uri sau laptop-uri obişnuite în perioada Black Friday, care dă startul sezonului de cumpărături de iarnă, eMAG.ro vine anul acesta cu o ofertă în premieră pe piaţa din România, în parteneriat cu furnizorul german de energie E.On. La semnarea unui contract pe 12 luni cu E.On, pentru furnizarea de electricitate, prin platforma online eMAG, clienţii vor beneficia de factură zero timp de şase luni. eMAG a pregătit un milion de produse pentru ziua de vineri, cu reduceri între 30% şi 80%.

PC Garage, magazinul online preluat in aprilie de eMAG, anunta ca va incepe campania de Black Friday in noaptea de 17 spre 18 noiembrie, urmand sa o incheie pe 20 noiembrie. Compania promite reduceri de pana la 35% la  la peste 400 de produse distincte din categoriile de componente și gaming, gadgeturi, telefoane și televizoare, iar un numar foarte mic de produse vor avea preturi injumatatite.

Sfaturi pentru consumatori de la ANPC: Atentie la cumparaturile de Black Friday

Vanzarile cu pret redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, vanzari promotionale) trebuie sa respecte o serie de reguli de fixare si publicitate a preturilor. Astfel, orice comerciant care anunta o reducere de pret trebuie sa o raporteze la pretul de referinta practicat in acelasi spatiu de vanzare pentru produse identice. Pretul redus trebuie sa fie inferior pretului de referinta. Pretul de referinta reprezinta cel mai scazut pret practicat in acelasi spatiu de vanzare in perioada ultimelor 30 de zile, inainte de data aplicarii pretului redus.

Pentru siguranta cumparaturilor din perioada Black Friday cititi cu atentie caracteristicile produsului si verificati daca acesta corespunde cu adevarat dorintelor si nevoilor dvs.

Pentru cumparaturile online:

  •     Verificati stocul existent;
  •     Verificati pretul afisat pe site si daca acesta este integral (contine sau nu TVA)
  •     Verificati daca pretul include si costul de livrare.

Comerciantul este obligat sa informeze correct si complet consumatorii. Pe website-ul acestuia trebuie publicate o serie de informatii:

  •     Datele de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale și cel de inregistrare fiscala etc);
  •     Caracteristicile esentiale ale produsului;
  •     Pretul cu toate taxele incluse;
  •     Cheltuielile de livrare, daca este cazul;
  •     Modalitatile de plata si de livrare;
  •     Perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
  •     Durata minima a contractului, in cazul contractelor care prevad furnizarea curenta sau periodica a unui produs;
  •     Existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului.

Consumatorul poate contacta comerciantul prin telefon pentru a cere informatii suplimentare asupra produsului, serviciilor post-vanzare sau a conditiilor de livrare; modul in care raspunde la aceste intrebari le poate oferi consumatorilor indicii asupra seriozitatii vanzatorului.

Consumatorul trebuie sa stie ca, din momentul in care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunta contractual si 14 zile pentru a-l returna, daca nu este multumit de el; nu trebuie sa invoce vreun motiv.

In cazul returnarii produsului, consumatorul isi poate primi suma de la comerciant in termen de 14 zile de la primirea produsului.

Profesionistul ramburseaza toate sumele pe care le-a primit drept plata din partea consumatorului, inclusiv, dupa caz, costurile livrarii, fara intarziere nejustificata si, in orice caz, nu mai tarziu de 14 zile de la data la care este informat de decizia de retragere din contract a consumatorului.

Rambursarea se face folosind aceleasi modalitati de plata ca si cele folosite de consumator pentru tranzactia initiala, cu exceptia cazului in care consumatorul a fost de acord cu o alta modalitate de plata si cu conditia de a nu cadea in sarcina consumatorului plata de comisioane in urma rambursarii.

Foarte important: consumatorul trebuie sa citeasca termenii si conditiile de functionare a magazinului online deoarece termenul de 14 zile (in care poate opta pentru returnarea produsului) se prelungeste cu inca 12 luni in cazul in care comerciantul nu a mentionat in format expres despre existenta dreptului de returnare a produselor.

Save

Save

Save

Save

Save