Cuvântul anului 2023 la cei de la Merriam-Webster este autentic ( „authentic” )

Cuvântul anului 2023 ales de utilizatorii dictionarului Merriam-Webster este autentic ( „authentic” ) – termenul pentru ceva la care ne gândim, scriem, aspirăm și judecăm mai mult ca niciodată.

O căutare cu volum mare în majoritatea anilor, authentic a înregistrat o creștere substanțială în 2023, determinată de povești și conversații despre AI, cultura celebrităților, identitate și rețelele sociale.

Autentic are o serie de semnificații, inclusiv „nu este fals sau imitație”, un sinonim pentru real; și, de asemenea, „fideli propriei personalități, spirit sau caracter”. Deși este în mod clar o calitate de dorit, autenticul este greu de definit și supus dezbaterii – două motive pentru care trimite mulți oameni la dicționar.

Autentic este adesea legat de identitate, fie că este națională sau personală: cuvintele modificate frecvent de autentic includ bucătăria și felul de mâncare, dar și sinele și vocea. Celebrități precum cântăreții Lainey Wilson, Sam Smith și, în special, Taylor Swift au făcut titluri în 2023, cu declarații despre căutarea „vocii lor autentice” și „sinelui autentic”. Titluri precum Trei moduri de a profita de autenticitatea lui Taylor Swift și de a construi un loc de muncă asemănător epocii asociază această calitate cu superputerea culturii pop.

Și odată cu creșterea inteligenței artificiale – și impactul acesteia asupra videoclipurilor deepfake, contractele actorilor, onestitatea academică și un număr mare de alte subiecte – granița dintre „real” și „fals” a devenit din ce în ce mai estompată.

Autentic este ceea ce aspiră să fie mărcile, influențele rețelelor sociale și celebritățile. Elon Musk a făcut titluri când a spus că oamenii ar trebui să fie mai „autentici” pe rețelele de socializare. Aplicațiile și platformele precum BeReal fac din înregistrarea experiențelor „autentice” scopul lor principal. Indiferent cât de mult artificiu și calcul ar fi implicat în producția acestor videoclipuri, așa cum spune Rebecca Jennings de la Vox, „oriunde se presupune că oamenii sunt „autentici” pe internet, banii vor urma”. În mod ironic, cu „creatorii de conținut autentic” acum recunoscuți ca standardul de aur pentru construirea încrederii, „autenticitatea” a devenit o performanță.